2014. május 2., péntek

Kérésre: World of Tanks vs War Thunder Ground Forces (Hibajavítva)





World of Tanks vs War Thunder Ground Forces


Okay… hol is kezdjem. Ahogy képzelhetitek rengeteg meghívást kaptam, hogy próbáljam ki a War Thundert (nem a Ground Forces-t, hanem simán a War Thudert).. mostanra szántam rá magam.
Kipróbálni egy dolog, írni róla már más tészta. Tényleg nem voltam biztos benne, hogy megcsináljam-e? Még mindig nem vagyok benne biztos, de miért is ne, nem igaz? Bárhogyan is, az ellenkezés nyilán a helyzetemből adódik, ez egy World of Tanks blog. Ha leszidom a War Thundert, akkor azt kapom a fejemhez, hogy "WARGAMING KUTYÁJA" - ahogy korábban is. Ha dícsérem, akkor meg "CSEZD MEG SS WARGAMING A KIRÁLY, WT SZOPÁS" - ez is megtörtént már.
De írni fogok. Megpróbálom az érzéseimet leírni és az állítólagos elkötelezettségemtől függetlenül összehasonlítani. Ha jó, akkor dicsérem, ha nem... legalább igazi lesz a szidás.
És igen, tejlesen tisztában vagyok vele, hogy ez zárt béta, nem kell emlékeztetni.
Nyilatkozat
Teljesen újoncként közelítettem meg a War Thundert, aki először indítja el a játékot. Nem olvastam el semmilyen kézikönyvet vagy hasonlót a neten, a "standard" War Thunder oldalon kívül. Nem olvastam semmilyen leírást, mert úgy gondolom, hogy egy jó és sikeres játéknak intiutívnak és könnyen elsajátíthatónak kell lennie (Biztos vagyok benne, hogy tudjátok hova akarok kilyukadni, és miért emeltem ezt ki - ha nem...majd megtudjátok)
War Thunder telepítés
A telepítés nagyon könnyű és barátságos volt. A játék nem egy pöffeteg a maga 8 körüli gigájával, nem rossz. De volt egy kis katyvasz, régebben feltettem egy Nightly klienst, amivel elméletileg a tankokat teszteltük volna, de ezt lezárták, és a normál kliensbe tették, így kétszer kellett feltnnem a játékot. Valamint rossz emaillel léptem be először, nem azzal amelyikkel regeltem a Gorund Forcest.

De térjünk vissza az első lépéshez - amikor futtattam az indítóklienst, beállította nekem a grafikát, és nagyon optimistán, mindent "magasra" állítva. Nem tudom, hogy ez "magas beállítást" jelent-e, vagy "(itt egy angol nyelvű vicc van a betépés angolban high-ként van hivatkozva) vagy tépj be mielőtt magasba szállsz", de miért is ne... bármikor csökkenthetem, nem? Mint kiderült csökkentenem is kellett, de nem nagyon.
Végül sikeresen beléptem. Itt említeném meg, hogy a War Thunder zenéje kiváló, imádom a témát - és ami mögötte jön. Illő háttérzene.
shot 2014.04.30 15.03.20
A képen látható acc. nem a zárt béta acc, szóval miután szórakoztam a kezelőfelülettel, végül sikerült kipróbálnom 2-3 csatát. Itt szeretnék leszögezni két dolgot:
- War Thunder repülők, jobbak mint a World of Warplanes gépei, szinte mindenben, ha csatáról van szó. Tökéletesen reagáló irányítás, intitív gépkezelés. És NINCS LAGG - képzeljétek el!
- ami 25-30 FPS-el fut alacsoy-közepes részletességgel a WoWp-ban, itt 60FPS-el fut, magas beállítással. A különbség lenyűgöző, és le kell szögeznem, hogy a szörnyű WoWp élmény után, élveztem a repülőket. Nem szeretem a repülőket általánosságban, szóval nem fogok rajta játszani, de igen, ez jó cucc. Legalábbis  mikor csatáról van szó.
Ezen a ponton kellemesen meg voltam lepüdve, és reménykedve vártam a GF-et.
Ground Forces
Akárhogy is, ezután beléptem a jó acc.-al és elkezdtem keresgetni a Tankokat. Nincs nagy "TESZT TANKOK ITT" gomb sehol, szóval igen - vissza a fórumokra. Végül az segítőkész FTR facebook oldal használói mondták el, hogy az Event gombnál keressem. Sima ügy, nemde?
Nem, nem igazán. Ezen a ponton kezd minden elhomályosodni - kinyitottam a tank fejlesztési ágat és elkezdtem mindenhová kattintgatni, mert nem láttam elérhető tankot a csatákhoz.
shot 2014.04.30 21.26.37
Itt kezdtem ideges lenni megint. Fogalmam sincs, hogy hogyan működik a fejlesztés ebben a játékban - azt hiszem, ha "koncentrálsz" valaminek a "kifejlesztésére" akkor kapsz fejlesztési pontokat, vagyis XP-t a csata után? Passz. És ez nem jó, ennek összehasonlíthatónak kéne lennie. ebből a szempontban, a World of Tanks egyértelműen jobb (ez érvényes a Warplanes verzióra is, azt hiszem), azt hiszem a fő szempont a War Thunder fejlesztési rendszerben az, hogy "mindenáron különböznie kell a WoT-tól". Akárhogy is, ahogy írtam, fogalmam sincs róla (és nem, nem kell elmagyarázni, őszintén nem érdekel ezen a ponton - valamint, csak szerintem nagyooon lassú a fejlődés?) - valamire rákattintottam, és a tank megjelent alul a gépek mellett.
Különben ezt sem értem - korábban megnyertem egy csatát repülővel, és egy ablak bukkant fel, hogy kaptam valami személyes repülőjét valami ász pilótának. Most kaptam egy új repülőgép festést? Vagy prémium gépet? Passz?.
De mindegy, vissza a GF-hez. Ahogy mondtam, elkezdtem kattintgatni és végül sikerült belépni egy "árkád" event módba. A németekkel kezdve a kezdő tankom egy "1-es szint" II Ausf.F – meh, okay, nem kezdhetünk Tigrissel, nemde? Bárhogyan is, árkád meccs, megnyomom a csata gombot, valami küldetés kép, el kell foglalnom valamit? Passz. Azért vagyok itt, hogy lőjek dolgokra. Feltűnt, hogy a pályák "történelmiek" nagyjából - ez azért szép, tetszik az ötlet..
Szóóóóóvalooo… pálya betöltés. Nagyobbnak tűnik mint WoT-ban és fele annyi idő alatt betölt. Szép!
Oh. Oyan részletesség beállítva, mint repülőknél. 10FPS. Yea, okay, szálljunk le a földre. Miután mindent közepes/alacsonyra állítottam (kliens újraindítással), 40FPS-re sikerült belőni. És a játék nem is néz ki olyan rosszul!

A játék valóban nagyon szépen néz ki, ez tény.  Azonos gépen, azonos FPS-el szebben néz ki, mitn a World of Tanks. Szép! Örömmel dözsöltem össze a kezeim, és nyomtam rá a W gombra.
És ekkor baszódott el minden.
Nem tudom hol kezdjem el a leírását, hogy mennyire rossz ez a játék. Kezdjük a tank vezetési élménnyel. Ha ismered az "érzést", hogy hogyan mozognak a WoT-ban a tankok - hát a Gf egyáltalán nem olyan. Igazándiból a tank egy versenyautó vizes aszfalton. Könnyen driftel, kileng oldalra, stb. Egészen biztos vagyok benne, hogy "nem tapadnak" a valóságban a Tankok annyira a talajhoz, mint a WoT-ban, de az tutibiztos, hogy nem driftelnek így. És ez nem minden. Ütközés a tereptárgyakkal sebez téged, ami lehet, hogy valóságos, de BAROMURA idegesítő. Oh nézd, egy fa? Döntsük ki, látni akarok némi akciót! Oh. Yea. Uhm. Okay, kinek is van szüksége motorra...
A mozgás ... nem tudom, milyennek érzem. Több "akció" kevesebb "vasszörnyeteg" - lehet, hogy csak a gyors Panzer II miatt van, de nagyon különbözik a World of Tanks-től, ahogy említettem. Ami feltűnt, hogy valamiért a víz olyan, mint a ragasztó - belemész a nagyon sekély vízbe teljes sebességgel, és azonnal lelassul szinte ok nélkül. Fura. És akkor ott a fizika. Úgy gondolod, hogy a valósághű "oldaladra dőlés" jó ötlet? Ezt nézzétek:

….. és így töltöttem 3 percet, miközben megpróbáltam kijutni, amíg végül valaki ki nem lőtt. Nem láttam "beragadás kimentő" gombot vagy hasonlót - ha beragadsz valahová, akkor véged. Úgy gondolod ez jó móka? Várj míg meglátod az ütközést/lerohanást. Amit akartam, hogy lerohanjam a Panzer III-at teljes sebességgel. A valóságban a becsapódás katasztrofális lenne mindkettő járműnek. De a War Thunderben?

Ami történt, hogy a Panzer II, ahelyett, hogy ütközött volna a Panzer II-al, "felmászott" az oldalán(!), hátraszaltózott (!!), és teljesen kiszolgáltatottan a fejére állt. Nem kell elmesélnem, hogy a Panzer II csak nevetett és (a jelek szerint teljesen sértetlenül) megölt. Nagyon valósághű.
Tank Közdelem
Akárhogy is, a mozgás és a fizika nem olyan, amit ne lehetne javítani a zárt béta fázis alatt. A csata rendszer viszont valami egészen más. Kapásból a Ground Forces olyan érzés, mint "World of Tanks hardcore mód" - tudjátok, a játékmód amit a játékosok időnként kérnek (egyre kevesebbszer, hála Istennek).
- nincs körvonal
- nincs életerő
- egylövés
- nagy pályák
És pár más "csinos" kis tulajdonság, mint lassú torony forgás. Ennek eredményeképpen a játék sokkal "valósághűbb" és sokkal kevésbé "élvezetes" mint a WoT. A küzdelem... nos, kezdjük ezzel:

Igen, ez valami olyasmi, amit nem láthatsz a World of Tanks-ban. Gyönyörűen néz ki, csak innét kiindulva. Ennek a ("trópusi") pályának az egyik végéből a másikba jutás, nem is tudom, olyan 3 percbe került? Nem hangzik soknak, de játékban, RENGETEG - nem vagyok benne biztos, hogy tényleg mekkora a pálya, de biztosan sokkal nagyobbnak éreztem, mint bármit a World of Tanks-ban. Képzelhetitek az örömöt, mikor több percbe kerül, hogy átkeljetek a pályán, majd egy másodperc alatt egylövésből kihaltok, egy olyan ellenféltől, akiről nem is tudtátok, hogy ott van. És ez az árkád mód, el tudom képzelni, hogy a "szimulátor" mód csak a mazochistáknak való.
Ahogy említettem, nincsen életerő, a tankok egylövésből kiszedhetik egymást, akárcsak a való életben, és nincsenek körvonalak. Ez a legegyértelműbb stratégiához vezet: teljes kempeléshez. Elrakod magad a sziklák takarásába, hogy csak a torony látszódjon ki és vársz, hogy valaki felbukkanjon. A probléma, hogy a másik oldal is ezt teszi, és néha állóháború érzése van az embernek.
Egy másik "fantasztikus" dolog, a Panzer II 20mm es autocannon-jának impotenciája. nem tudom, hogy bugos-e, de a GF-ben, NEM TUDJA ÁTÜTNI AZ OLDALÁT a korai Panzer II-nak 100méteren. Beszarás. Hogy lekerekítsük, az átütés teljesen véletlenszerű 8egyszer túléltem kettő 37mm-es lövedéket sérülés nélkül, miközben máskor egylövés). Ha azt hitted a WoT véletlenszerű, várd meg míg meglátod a Gf-et, na ott aztán véletlenszerűség a maximumon.
A fő gond a csatákkal (az időnkénti állóháborútól eltekintve) az, hogy kaotikusak. Nehéz tájékozódni, közel sem áll annyi információ a rendelkezésre, mint a World of Tanks-ben, sokkal "hardcore"-abb, de szerintem ez nem egy jó dolog - semmit sem látsz a növényzettől sem(amiből rengeteg van mindenfelé). És természetesen ott van a , "repülők és tankok egy pályán" rész, amiben szétlő egy repülő amiről nem is tudtad, hogy ott van (az is mókás lehet).
ÉS a hangok. Furák. A motorhang rendben van talán, de mikor előre megyek, akkor van ez a fura "böfögő" hang, mintha a motor laggolna. Ez bug? Váltás? Nem tudom, de nagyon-nagyon idegesítő.
Oh és az észlelő rendszer - hogyan is működik? Csak azt láthatod amit a parancsnok lát? Milyen messzire? Többször megtörtént, hogy csak úgy belefutottam ellenséges tankokba amik néhány kő mögött rejtőztek bármiféle jel nélkül, hogy ott lennének, ez is a kempelésre sarkall.
Versus World of Tanks
A fentebb megnevezett problémák ellenére, biztos vagyok benne, hogy a WT:GF megtalálja a közönségét - nagyon szűk közönséget szerintem, mert ez a játék NEM intuitív és NEM könyű. "Valósághűbb", mint a WoT, de belegondolhatunk, hogy mi valósághű azon, hogy négy gombbal és egérrel irányítunk egy tankot? Az egész "valósághűség" reklám a War Thunder GF-el kapcsolatban fura dolog amúgy is. A játék állítólag azt állítja magáról, hogy történelemhűek lesznek a járművek meg minden, de a WTGF Panzer II például egy nagy történelmileg hőtlen káosz és ez csak az egyik nyilvánvaló eset. Tiger II 105mm-es ágyúval sem létezett sosem, csak papíron és így tovább.
Az a benyomásom, hogy jelenleg, a Ground Forces az, ami a World of Tanks "hardcore mód" lenne, és igazán hálás vagyok, hogy a Wargaming elvetette az ötletet. Az egylövés nem mókás. Nem tudni, hogy mi történik szintén nem jó szórakozás. Nem tudni, hogy mit fgonak művelni a lövedékeid sem szórakoztató. Mellékesen, nagyon-nagyon remélem, hogy a Wargaming meggondolja magát a felboruló tankokkal kapcsolatban, az új játékosok számára teljes kudarc volna, nagyon furán néz ki 100+1 módot ad a játékosoknak, hogy hogyan sírjanak a percekre beragadás miatt.
De..talán néhányotoknak bejön ez a játékmenet. Nekem ugyan nem, de megértem, hogy van akiknek igen. Úgy gondolom, ahogy korábban mondtam, hogy a Ground Forces nagyon szűk réteget fog vonzani, és azt is gondolom, hogy nem egy jó játék, mert nem szórakoztató. Mert a játékoknak szórakoztatónak kell lenniük, ez a feladatuk, nem? Persze, a Wargamingnek megvannak a saját elcseszéseik és tudjátok, hogy én vagyok az első ember aki ír róla, de a WoT koncepciója egészben nagyon jó.
Itt, maga a koncepció hibás és ez a játék legnagyobb gyengéje. A bugokat javítani lehet (biztos vagyok benne, hogy javítva lesznek is), de a koncepció gyengesége, az már más tészta. Gaijin-nek nagyon nehéz dolga lesz a World of Tanks-el való konkurálásban. Azok, akik azt gondolják, hogy a Ground Forces sokkal jobb lesz mint a WoT, vagy "WoT gyilkos" lesz - nem, nem lesz.Soha. Ha szereted a valósághűséget, biztosan kipróbálhatod és fogod is amikor kijön, de, ha csak a nyílt bétára vársz, mert "OMG WARGYMING SZOP GYÜKLÖLÖM SERBET!!!111", úgy hiszem, hogy csalódni fogsz, még ha ezt sosem fogod beismerni is.

24 megjegyzés:

  1. ajaj.
    ezt nem kellet volna megírnod még mert ha jól tudom mindenki aki CBT-ben játszik annak van egy szerződése. abban a szerződésben viszont van egy olyan feltétel hogy nem írhatsz semmi rosszat a játékról.
    én nem játszottam még vele de az tényleg nem ok hogy valósághű. mert ahogy írtad egy játéknak szórakoztatnia kell.
    én azt mondanám hogy a WoT egy játék ami szórakoztató, és a GF meg egy szimulátor ami valósághű...
    de még így is fognak jönni hogy te **** meg ****** vagy pedig ezek a gyerekek biztos még nem is játszottak vele.
    szerintem jó lett a cikk, de majd én is kipróbálom és én is alkotok magamnak egy véleményt róla. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ja lentről a 3. sortól, akinek nem inge ne vegye magára!

      Törlés
  2. Ez egy fordítás, nem saját vélemény ameddig nem írja bele a sajátját a szerzőt és nem a fordítót terheli a felelősség. Amúgy köszönöm hogy megcsináltad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. oh igazad van.
      bocsánat, nem vettem észre az elején azt a kiírást! :)

      Törlés
  3. Érdekes vélemény.
    Nem tudom SS mért kötött bele a billentyűzet-valósághűség kombinációba. Elvégre nem tudom hogy vagytok vele de nekem nincs a gépre csatlakoztatva egy komplett tank irányító berendezés. De még csak pedálok sincsenek. Szóval ezt felhozni...
    Nem könnyű játék ez teljesen így van. Itt ha valaki agyatlanul megy tényleg ő az első aki meghal. Ez szerintem a wotba is így van de ott nem érződik ennyire. A gajin helyében az arcadot wot-ra csináltam volna meg, tehát életpont, sziluett, normális spot rendszer. A realisztikus és a szimuláció módot pedig ahogy most van. A wot egy játék főleg az élvezi aki nincs tisztában a harckocsik világával. A WT pedig azoknak való akik tényleg elvárják egy tankos játéktól hogy legyen benne ballisztika. Az hogy a lövedék "kiszámíthatatlan" ( hol átüt hol nem, hol sebez hol nem ) a WT-ben nem mondanám. Ez inkább SS tudatlanságára vagy megközelítésének hibája. Elvégre egy tank nem semmisül meg attól ha teszem fel kupolát lőnek neki. Gyakran a motor lövések se. Elvégre ha motort lőnek és nem gyullad ki akkor ne várjuk hogy attól felrobban. Tehát ismerni kell az ellenfél tankját is. Hol érdemes lőni és hol teljesen felesleges. Az átütés meg nem egy szám mint a wot-ban. Az átütés valójában kinetika. Gyakran egy lassabban repülő nehéz tárgy nagyobb átütésű mint egy nagyon gyors de kicsi. És a 20mm-es autocanon inkább volt használatos gyalogság mint tankok ellen. A pz2-es amúgy sem volt egy túl hatékony harckocsi a háborúban gondolom nem véletlen.
    Szigorúan reklám mentesen:
    Akit ténylegesen érdekel milyen a War Thunder Ground Forces annak javaslom a youtube-on Ph3lan csatornáját. Onnan mindent megtudod.

    VálaszTörlés
  4. Egyetértek az elöttem szólóval. (kb. mindenben amit mondott) Nem tudom ki és mit ír ebben a szövegben, sajnos a szerzö váltás nincs benne jelölve. Az angol rész teljes mértékben igaz, az elötte lévö magyar rész is szerintem, de az angol rész utáni magyar egy olyan szerzöre utal (elnézést, ha "valakit" megbántok), aki semmit nem ért az ilyen háborús, tankos, valosághü(de arkád, vagyis szórakoztató) játékhoz.
    -Ilyenek a motorhangok? Hallgass meg egy igazi tankot elöben.
    -Beragad a vízbe? Igen szoktak, nézz róla videót. Ja itt amúgy a tank nem hal bele egyszerre 10mp után, hanem egy idö után (arcadeben van 5mp késleltetés) elkezdenek tönkre menni a modulok, amik nem szeretik a vizet.
    -Néha átütsz, néha nem? Ez itt ballisztika, tanulj fizikát. Amúgy nem mindegy milyen tankot, hol milyen messziröl, lösz. Ja ez mar sok? Akkor ott a wot majd az fogja a kezed. A wotban egy számítás van, de az legalább valódi (a cosinusos), itt sokkal több.
    -Nem hal meg az ellenfél egy találattól? Hol lötted, mert ha valami kupolát találsz el attól, még a vezetö mozgásban tartja a tankot, a lövész meg agyonlö, max nem irányítja öket már senki.
    -Mindig átlönek? Milyen tankkal vagy? Lightal ne is akarj annyira pattintani, itt is érvényas a wotos szabály: Lightal, ha megállsz, meghalsz. Mozgásba lévö tankot, még a legjobbak se fognak csak úgy, konnyedén eltalálni. (Sajna itt a T1-ed lanca nem fogja fel az oldalról lövö JagdE-100 ap-ját, szóval igen, ha megállsz meghalsz.)
    -Ha pedig nem ütsz át valamit az istennek se? Ne lödd, a tankod nem egy sniper, hogy 500m-röl belövöd a toronyillesztést, néhány tankot azért találtak ki, hogy szemböl ne löjjek ki öket. Akkor azokat meg kell kerülni, ha nem tudod, akkor pedig azért van a tüzérség, és a légitámogatás, hogy használd. Amúgy meg volt, hogy stock t28-al (atütése kisebb mint a kezdö német tanké) kilöttem a t2-es stugot. Hogyan? Az oldalába mentem.
    Véleményem pedig az, hogy ez a játék még ha kevésbe felhasználóbarát is, mert az, és sok az elsöre érthetetlen dolog, aminek néha utána kell nézni (a játékban ott az enciklopédia), és a spotolási mechanizmus egyenlöre egy nagy kalap. Szerintem már most, így closed bétába is, sokkal élvezhetöbb és jobb mint a WoT. Miért?
    Mert:
    -Tudom löni a két km-re lévö tankot is.
    -Egyedül is tudok érvényesülni 15 szobanövénnyel a csapatomban, és akár lehozni egy csatát.
    -Camperek? Rájukküldöm az artyt, vagy a bombázókat.
    -Teljesen rajtam múlik, ÉN hogyan teljesítek.
    -Nem halok meg, mert egy faroslemez kilóg a tankból, amit egyszer megküld egy TD atomdmg agyujaval. (pl isu ami elszomorít hogy itt sem tüzér, -1 pont valósághüség)
    -Ha egyszer megállok löni meddel, nem kapok fel másodpercen belül húsz lövést az oldalamba.
    -És, ha lighttal rohangálok 70-el, nem fog egy orosz heavy 500m-röl oldalbalöni.

    VálaszTörlés
  5. Mondjuk ha valaki Arcade módban játszik a GF-el és nem Simulatorban, akkor lényegesen könnyebb az irányítás. A cikkben sehol nem volt feltüntetve, hogy melyik játékmóddal játszott a három közül.
    Ja és persze a WOT-ban is rengeteg 1 lövéses tank van a TD-k és artyk számára.

    VálaszTörlés

  6. "tutibiztos, hogy nem driftelnek így."

    Nos a valóságban a wt áll közelebb az igazsághoz. Tényleg idegesítő hogy így mozognak a tankok, de ez a valóság.

    Sok mindent le lehet írni miben melyik a jobb, de itt az én véleményem hogy miért fogok a war thunderrel játszani inkább: wotban közepes grafikán 30-40 fps csak, sniper nézet 15 fps, néha jól megakad a lövéseknél, gyakorlatilag játszhatatlan a 9.0 patch óta. Nem értem miért nem bírják egy kicsit optimalizálni. A WT-ben érdekes módon full grafikán van 50 fps-em és nincsenek fps laggok.
    A másik hátránya a wt-nek hogy pay to win játék. Stock tankok lószart nem érnek, vagy free xp-t konvertálsz, vagy goldot kell lőnöd hogy tudj játszani.
    A harmadik az MM. Igen, nekem a +- 2 tier is sok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Nos a valóságban a wt áll közelebb az igazsághoz. Tényleg idegesítő hogy így mozognak a tankok, de ez a valóság." - Azt még elfogadom,hogy közelebb áll a valósághoz,de,hogy "ez a valóság"?Biztos vagy te ebben?Azt mondod ezt már befejezték a fejlesztők és nem fognak rajta javítani?
      "A másik hátránya a wt-nek hogy pay to win játék. Stock tankok lószart nem érnek, vagy free xp-t konvertálsz, vagy goldot kell lőnöd hogy tudj játszani. " - (gondolom wot-t akartál írni nem wt-t)tipikus,meggondolatlan dobálozása a hülyeségnek.Pay to Win?miről beszélsz te?Stock tankok lószart sem érnek?Nem kicsit abszurd.Senki nem kötelez,hogy vegyél gold ammo-t vagy,hogy válts free exp-et.9000 csatát leátszottam,egy fityinget nem költöttem a játékra és mégis 54% a wr-em.Úgy,hogy nem vagyok stathuszár,csak élvezetből játszom és nem játszok szakaszban.Nem pénz kell ide,hanem csupán józan ész.
      "A harmadik az MM. Igen, nekem a +- 2 tier is sok." - Hát igen,az MM.Ez vagy tetszik valakinek vagy nem.Sokan szeretnek vele dobálozni,merthogy milyen igazságtalan,mert nem tudja megölni a 2 tierrel nagyobbat,csak azt szokták elfelejteni,hogy az MM mindenkinek ugyanazt adja és ők is szoktak top tierek lenni.

      Törlés
    2. A wot-ot sem lenne nehéz valóságosra csinálni. De őszintén minek ? 1000x1000m-eres pályákon 445m-es max spot esetén esést adni például egy tiger 2 lövedékének felesleges. Meg ugye a legtöbb pálya városi.
      Szerintem sem pay to win. Azóta biztos nem mióta vehetsz premium felszerelést/lőszert kreditért.
      Az MM annyira nem szar. Főként hogy extra szorzó van nagyobb tank sebzésért. Persze néha idegesttő egy 6-osban küzdeni 8-as ellen. De meg kell próbálni. De a WT-ben is simán kerülhetsz szembe a t-34-85-öddel egy tiger ellen. Más kérdés hogy ha ez 500m-eren belül történik. Minden esélyed megvan nyerni. Míg a Wot-ban ez gyakorlatilag halálos ítélet. És mielőtt valaki azzal jön hogy ő már nyert meg ilyen párharcot gondolkodjon el azon hogy 1vs1-be ha csak ráfigyel az ellenfél szemtől szembe nem körbeautózva kijött-e volna élve. A WT-ben nagyon könnyen kijöhet.

      Törlés
  7. Szerintem sokan, akik mondják hogy hűűű de valósághű meg miegyebek. Jómagam voltam olyan szerencsés helyzetben hogy voltam tankba illetve nem egy páncélozott járműben, és köze nincs a WT fizikájához. Igazándiból a kettő között van a "valóság" A WT rettenetesen agyament módján túl van spirázva fizika szempontjából, a WoT meg butítva. Az ISU meg nem nevezhető konkrétan tüzérnek. Az egy dolog, hogy minek lett "tervezve" de közel sem volt olyan hatékony eme feladatra. Csak röpke szösszenet a wikiről. ISU-152 was a Soviet multirole fully enclosed and armored assault gun or armored self-propelled gun, also capable of serving as a heavy tank destroyer developed and used during World War II, with a subsequent use, mainly in the Soviet military, until the 1970s.
    Nem az a lényeg hogy mit láttak mögé a fejlsztők és az építők, hanem hogy miként és hogyan használták. Konkluzió. A WoT egy játék amit olykor szeretni lehet, olykor szidni. A WT egy bosszantó szimulátor ami JELENLEG rettenetesen gagyin teljesít. Majd ha valóban valósághű lesz, elgondolkodom rajta.
    Béke

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom milyen harckocsin voltál/szolgáltál. A WT-ben valószínűleg a szerző arra gondolt mikor nagy sebességgel halad és blokkolja az egyik lánctalpat. Értelemszerűen ez egy drift-hez hasonló jelenséget ad. A tank tömegéből, sebességéből illetve a talaj típusától függően fog az adott harckocsi "driftelni". Hidd el egy pz2-est de még 3-ast de még a mai MBT-ket is lehet csúsztatni a mező közepén. Persze a szerző elfelejtette hogy ő egy light tankban van. Ne várd hogy egy tiger ne adj isten egy jagtiger megpördül a tengelye körül ha blokkolod az egyik lánckereked. Max elfordul pár fokot és megáll. A másik hogy egy tankot terepen nem úgy irányítunk mint a wotba. Az egy helyben forgás a mező közepén például nagyon nem javasolt mert a harckocsi beáshatja magát. Illetve 70 Tonnát vagy többet egy helybe forgatni sem épp egyszerű vagy szinte lehetetlen. A túlspirázott fizikáról meg annyit hogy a WT még mindig egy leegyszerűsített fizikával rendelkezik. Nem számol például szelet a lövésnél. Rengeteg a tankra ható erőt sem vesz figyelembe menet közbe. Az hogy beeshetsz valahova ahogy a képen is látszik... Megtörténhet. Tudatlanságra, meggondolatlanságra utal. Azt sem értem mért hozta fel SS hogy a tankok egymástól nem sebződnek. Amikor a wot volt zárt bétába közel nem volt bent ennyi funkció. A roncsok oda gyökereztek a földhöz és semmi meg nem mozdította őket. Vagy állhattál te egy szalmaszálon se tudtál leesni. És lám 4 év alatt mennyi változott. Persze aki játszik vele 1-2 éve annak az ilyenek szemet se szúrnának. Az ISU-152 pedig főként tankelhárítónak volt jó. Kitűnő páncélzatában a 75mm-es német ágyúk csak közelről a Tigris 1-esek pedig csak közepes távolságról tudtak kárt tenni. Az ágyú pedig brutális volt de a tűzgyorsasága iszonyat lassú. Ami tüzérségnél nem gond de tank-tank ellen már probléma.

      Törlés
    2. Kipróbálva.. a driftet úgy vedd, hogy szinte a legkisebb kanyarodási próbálkozásra is befarol az egész. Korrigálni akarsz... másodperc alatt befarol ellenkező irányba. És nem csak mezőn. És tényleg van olyan érzés is (meg szituáció), hogy a tankomnak nincs súlya, vagy ellenfél tankjának.

      Törlés
  8. Szerintem a WT nagyon élvezetes, Pz IV F2 veri a KV-1 és T-34 tesóket, Pz III pedig egy iszonyatosan jó tank: gyors, viszonylag jól védett, az ágyúja kicsit gyengébb mint az F2-őnek. De azért a WoT-nak is van létjogosultsága, mert csak nem fogja mindenki otthagyni, pl. én sem.

    VálaszTörlés
  9. Valósághű? Hol? Majd ha bent ülsz a tankban az egyik kezelő helyén akkor lesz valósághű. Csak egy átverés az egész, hogy valósághű. A WarThunder azoknak készült akik sose kerültek páncélosok közelébe, de azt hiszik értenek hozzá, mert olvastak róla vagy egyéb helyről tájékozódnak. A WT is egy játék, nem más. Így az első és a legfontosabb az hogy milyen a játékélmény, nem pedig hogy hogyan számolja a ballisztikát. Ti csak beleuntatok már a wotba és valamit kellett keresni heléyette, de mivel a WT meg se közelíti játékélményben a wotot, így a valósághűséggel jöttök mai szimplán egy reklámfogás, de elárulom fél évnél tovább nem sokan fogják magukat ezzel etetni és otthagyják a WT t is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mért bazdmeg neked van otthon egy komplett tank irányító készleted ? Ja bocs főnök ha van.
      A valósághűt úgy érd te hogy például nem repül a lövedék a végtelenségig. Úristen hogy merten azt kérni hogy legyen egy tankos játékban ballisztika. Nem is tudom hogy mertem ilyet írni. Mér a wot hogy számolja a ballisztikát ? Ja sehogy mert nincs. De például képes a lövedék az ágyú cső aláesni. Mert omg nem volt összeszűkülve a célkereszt. Hát igen rohadtul beleuntunk a wot-ba főleg az olyanok miatt mint te.

      "de elárulom fél évnél tovább nem sokan fogják magukat ezzel etetni és otthagyják a WT t is"
      Hát ezzel a jövőbelátó képességgel meg vitatkozni nem is lehet.

      Törlés
    2. Nincs, nem is kell.

      A goldsíróknak: A WT-ben gyakorlatilag játék nélkül tudsz fejlődni A WoT ban viszont hiába rendelsz akármennyit, akkor is meg kell küzdeni egy 10-es tankért. Ha pedig nem vagy elég ügyes, hogy megakadályozd hogy goldal átlőjenek akkor játsz light tankal, ott nem az fog zavarni hogy ki mivel lő rád, hanem hogy merre fuss ;) IS-4 el szemből be lehet lőni a Maus tornyát gold nélkül! Nem az számít hogy az ellenfélnek mekkora az átütése, hanem hogy te hogy tudod forgatni, helyezni a tankod hogy ne üsse át.

      Törlés
    3. Azaz, magyarázd már meg nekem is miről szól az a retkes játék így ennyi beleölt óra után. Amikor nem volt "ingyen" gold lőszer, addig még játéknak lehetett nevezni, mert csak az lőtt azzal akinek agya is volt [CW] mert nagyrész csak a jó játékosok lőttek azzal, ha szar volt a helyzet. Most? Egyet mellélő, már vált is goldra a szarházi fattya. Védd csak a WoTot, olyan remek játék az.

      Törlés
  10. Én kezdő vagyok mindkét játékban de a wt jobban tetszik mint a wot egyelőre.

    VálaszTörlés
  11. Mindenki elmondhatja a véleményét a játékokròl. Az se zavar ha szidjàtok "kultúráltan".

    DE annyit kérnék hogy egymást ne szidjátok! Tisztelje mindenki a másik véleményét.

    Köszönöm!
    C_X

    VálaszTörlés
  12. Hol is kezdjem, húh, szedjük pontokba, shall we. :)
    1. A WT nem, ismétlem NEM volt sose konkurensnek tervezve a WoT-hoz, miért? Egyszerű a válasz: Két kibaszott külön műfaj, az más kérdés h tankos meg repülős ill(hajós) mmo-k, de a WoT Árkád játék, a WT pedig Szimulátor. Elég ténynek támasztanom a WT:GF damagemodeljét, ember, azok dolgoztak a játékkal, képzeld el. A WoT-ban random helyeket(viszonylag) random dolgokat (viszonylag) sebezhetsz. Pl: lánctalpról gyúltok szemből, WAT?
    2. A tapasztalataiddal kapcsolatban csak annyit: Árkád módban van körvonal, van találat beesés jelző, és a tankok "driftelése" is csak árkádban van. Nagyon elsietted ezt a mondókádat, valljuk be. Én nem akarok senkit sem védeni, senkinek sem a torkát akarom elnyesni, de tény ami tény.
    3. Itt jön a saját nézőpontom: Vázoljuk fel a lényeget: A játék, eszméletlen jó, van még mit csiszolni rajta, aláírom, valamint fertelmesen mocskos dolognak tartom a Tankok+Repülők módot, megint olyan mint a WoT-ban az arty, nevetséges, azonban rögtön reálisabb, de azért szar érzés ha a KT-dban ülsz, szeded a 10. orosz szutyok fraget, aztán jön egy Peshka és agyonver egy 250kg-s bombával. :/
    De a játék maga, ha belejösz, remek, és valljuk be, könnyebb ebbe belejönni, mint egy WoT-ba, mert, vegyük alapul, ahoz hogy itt elérj valamit ebben a játékban, ki kell találnod mit szeretnél csinálni, és hogyan. Nem fog segíteni a goldlőszer, mint a WoT-ban, itt meg is kell tanulni játszani ahoz hogy sikereket érj el, akármilyen nevetségesen hangzik, de a WoT-ban valljuk be, nem sokat kell érteni a tankokhoz ha tudsz goldhoz nyúlni. Nevetséges.
    Mint mondtam, különbözik a 2 játék, és mint te is írtad fennebb, sokaknak nem is fog tetszeni, de én, szerény WoT-os 29k körüli csatámmal, élvezetesnek találom a játékot, mert ez egy JÁTÉK... Nem a World of Siemkanoobs és World of Tards ahol azért szopsz hogy szerezz egy nyertes csatát az állítólagos csapatjátékban. Tudod hol csapatjáték ez a fos? Max Csapatcsatában, vagy CW-n de legtöbbször ott sem, azonban a WT-ben ha jó vagy lehetnek százan is, akkor sem tudnak elintézni és így rögtön félredobható az a tény, hogy hiába szar a csapat, megnyerheted magadnak a csatát, beszélek én a Realisztikus csatákról. WoT-ban ha nem jó véletlen a csapat, vagy neadjisten nagyobb retardáltak vannak az ellenség táborában, akkor ha nem magadnak hozod le a csatát, nem fogsz nyerni. Máshogy volt ez régen, de hát "1 bolond 100-at csinál~ "...
    Összefoglalva, a WoT népszerű lesz mert hiába, valljuk be, pofon egyszerű, nem kell hozzá semmi skill, nem kell a tankokhoz érteni, minek, van gold lőszer. Viszont hogy a Gaijinosok ellen is felszólaljak: Pay-to-Win játék, a legénységedet fejlesztheted pénzből, a tankodat fejleszheted pénzből, +tankod lehet csatánként pénzért, a prémiummal lehet csak a viseltességét változtatni a tankoknak (engem ez szúrt igazán szíven). 1 szó mint száz, szaros orosz developerektől ne várjon csodát az ember.
    A repülősét a WT-nek kevésbé tartom élvezhetőnek mint a WoWp ot, akármilyen hülyén is hangzik, mert ha itt valaki nem tudja hogy kell repülni, akkor azt a játék megeszi és kifossa mint kutya a bundáskenyeret.
    Jöhet az utálat... Nem akartam senkit ezzel felhergelni, ez csak egy saját vélemény volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Francba,nem tudtam,hogy csak gold lőszer kell a győzelemhez.Indíts egy kurzust és magyarázd el mindenkinek hogyan helyettesíti a + 40-50 átütés a skill-t és az értelmet.

      Törlés
  13. Oké menj el köss bele másba. Érted ahogy érted... Mert valószínűleg te nem ültél még Mausban, amikor 4 v 1ben tök jól állsz, aztán jön a nagyonskilles retard a golddal, és hirelen megtanul átütni, de valószínűleg hiába is magyarázom ezt neked mert a WoT amúgy is egy olyan kibaszott flawless játék.

    VálaszTörlés
  14. Emberek! A veszekedést hagyjuk már meg a politikusoknak. Véleményt nyilváníthattok a játékokra, de még egyszer megkérlek titeket, hogy egymást ne szidjátok, ne kötözködjetek!
    Nekem pl. Pro Evolution Soccer jön be, a LEGJOBB barátomnak meg a Fifa! És akkor most? Tartsuk már tiszteletben egymást!

    VálaszTörlés