2014. január 18., szombat

WoWs K/V devblog

Ilyen is rég volt mi? :D

Forrás:  http://blog.worldofwarships.eu/16-game-design-questions/


Hogy van vizuálisan megjelenítve a a hajókon a  sérülés?
A hajókon látszanak majd a lövedék találatok és a tüzet is látni lehet majd. Azt is láthatod majd melyik modul (fő löveg, torpedó, radar stb.) sérült vagy működés képtelen.

Vannak tervek hajó alkategóriák bevezetésére a játékba? (Battlecruiser (csatacírkáló) például).
4 különböző hajó osztály lesz a játékban: Battleships(Csatahajó), cruisers(Cirkálók), destroyers(rombolók) és aircraft carriers(repülőgép-anyahajók). Lesznek csatacirkálók és más altípusok, de simán a cirkálók osztályban lesznek és úgy játszhatnak velük a játékosok ahogy szeretnének.
rsz_005

Lesz több olyan játék mód is mint a WoT-ban, mint például a "támadás" és "ütközet"?
 Igen, a World of Warshipben lesznek olyan játékmódok amik hasonlóak a WoT-ban találhatókhoz, de nézünk olyan módokat is amik kifejezetten a WoWs-be valóak. A "Konvoj kíséret" nem titok, nem vagyunk 100%ra biztosak abban hogy a megjelenéskor bent lesznek, de kísérletezünk vele és pozitívak az eredmények eddig. A csatahajók előre mennek hogy megtisztítsák a konvoj útját, míg a rombolók egy ál konvojt csinálnak a túloldalon... a cirkálók felgyorsítanak hogy megállítsák a  rombolókat mielőtt túl közel kerülnek a szállító hajókhoz.... sok új dolog van amit figyelembe kell venni amikor megközelítesz egy ilyen csatát.

Szeretnék újat hallani a pályákról! Hány pálya van tervbe a megjelenésre, és milyen fajták lesznek?
Nem vagyok biztos a pontos számban jelenleg, de kb. 5 és 10 között lesz a megjelenéskor. A legtöbb olyan témájú amilyen tengeren elhelyezkedik, például: Pacific Ocean(Csendes-óceán), Atlantic Ocean(Atlanti-óceán), North Sea(Északi-tenger) és South China Sea(Dél-kínai-tenger). A pályák különböző méretűek lesznek:  a kisebbek az alacsony szintű csatákhoz.  A játék mód is befolyásolja a pálya választást.
rsz_00031

Lesz valamiféle "szabad világ" koncepció, ahol a játékosok kapnak egy hajót és egy óceánt ahol azt csinálhatnak amit akarnak?
Gondolkodunk rajta, talán majd a távoli jövőben.

Mi a WoWs gépigénye?
Közel olyan mint a WoT-nál. A játék jól fut laptopokon, még azokon is ahol integrált Intel HD videó kártya van.

Hogy fogják irányítani a játékosok a repülést?
A repülőgépek irányítása egyedi a a World of Warshipsben. Megnéztük ami már elérhető ebben a tekintetben, mi volt szükséges a játékhoz, és hozzá adtuk saját ötletünket. Továbbra is teszteljük és állítgatjuk ezt a rendszert és fejlesztjük tovább.

Lehetséges lesz az anyahajókat csak egy fajta repülővel felszerelni, például vadászgép vagy bombázó?
A játékosok belátásuk szerint dönthetnek arról milyen gépek legyenek a fedélzeten: felderítő, vadászgép, bombázó, torpedó és olyan eloszlásban ahogy szeretnék. 

Fejlesztetek fizikát a megsemmisült hajó elsüllyedéséhez?
Igen, dolgozunk rajta. Tartsátok észben, hogy igazából nem minden megsemmisült hajó süllyedt el. Van aminek az rendeltetett, hogy csak lebegjen egy lélekkel a fedélzeten. De ez is a játékmenet része. Lehet látsz majd ilyen hajót, vagy a kiáramló füst elfedheti a kilátásod.

Különbözni fognak az ágyúk a lefelé hajlási szögükben, mint World of Tanks-ban, ahol az Amerikaiak jobban tudnak lefelé célozni, mint a többi nemzet?
A főágyúk a különböző hajókon kb. azonos lefelé hajlási szöggel rendelkeztek: 0-5°. De az emelkedési szögük különbözhet 20°-tól 45°-ig, ami kihat a maximális lőtávukra. Olyan pontosan modellezzük le ezt a játékban, amennyire csak lehetséges. Valamint külön figyelmet szentelünk a vízszintes tüzelési szögnek a főlövegeknek és a torpedó kilövőknek, valamint az elülső szegikre és vakfoltjaikra.
Pl. a  Takao egy 4 torpedókilövővel rendelkező cirkáló, de nem rendelkezik elsöprő fölénnyel, mert mert ezeknek különböző tüzelési szöge van, amik nem fedik egymást. Szóval forgatnod kell a hajótestet, ha mindegyikkel lőni akarsz egy célpontra.  A jövőben terveinkben vannak a légvédelmi területek is. Így a leghatékonyabb oldaladat mutathatod majd a közeledő zuhanó-bombázóknak.
rsz_0039

Körülbelül mennyi ideig fog egy csata tartani, és és elég lesz a küldetési célok teljesítésére.?
Jelenleg, a csaták 20 percig is tarthatnak, de ez változhat a jövőben, ha szükséges.
Jelenleg ez 1-3 kilövésre elég csatánként. Egyszer láttam egy cirkálót 6 kilövéssel az összecsapás végére. Vannak pletykák egy "Fekete Rombolóról" ami éjfélkor bukkan fel és 9 ellenfelet kilő után eltűnik, mondjuk én még nem találkoztam vele...:)

Hogy néz ki egy programozó asztala (aki a végső kódot lefordítja)? És ki a felelős érte?
Nos, a végső kódot egy script rakja össze az éjszaka folyamán. Mindazonáltal rajtunk, valódi embereken múlik, hogy mit rakunk bele egy-egy verzióba, és Andrey Lysak az aki, ezért felelős. És most büszkén bemutatnám az asztalát.
rsz_picture_programmer

Mennyi az esélyük a World of Warplanes és WoT: Generals alpha tesztelőknek bekerülni a World of Warships tesztbe?
Egyenlőek a normál felhasználókéval.

Nevezési feltételek?
Ez az egyik legfontosabb amit megnézünk a lehetséges Alpha tesztereknél. A tesztekre alapozva azt látjuk, hogy azoknak nem jelent problémát a kezelőfelület, akik 10-20 ezer tank csatával rendelkeznek. A repülőgép hordozók tűnnek a legnehezebbnek, és a legbonyolúltabbnak a legtöbb játékos számára.

Lesz kistérkép a játékban?
Igen lesz, hasonló a WoT-hoz. Tervezzük a sekély víz ábrázolását rajta. Valamint lesz egy taktikai térkép, ami néhány taktikai funkcióhoz lesz fontos.

De a térkép valami 50x50 k! Hogy lesztek képesek kis sekély vizek mutatására rajta?
Nos, úgy tervezzük, hogy ikonnal jelezzük őket a térképen. A valódi helyzetüket magában a "világban" fogjátok látni. Nem mondtuk, hogy kesztyűs kézzel bánunk veletek!

2 megjegyzés: