2014. január 20., hétfő

WoWs - Páncél Átütés 1.rész

Forrás: http://blog.worldofwarships.eu/penetration-areas-in-world-of-warships-pt-1/

rsz_pic_1
A páncélátütés a lövedéknek az a paramétere ami meghatározza a hajók átütésére való képességét. Több együttható vesz részt egy ilyen kiszámításában: a lövedék súlya, a becsapódási sebesség, a kaliber páncélvastagsághoz való viszonya, a becsapódási szög, a célpont ellenállóképessége és sok más. Rövidre fogva, alább találhatóak a kulcsfontosságú részek:
  1. A lövedék csőszáj-sebessége mindig biztos. Mindazonáltal, ez csökken ahogy a lövedék halad (pontosabban, a légsúrlódás erőteljesen nyom a latba más együtthatókkal együtt) és a kinetikus energiája is csökken.
  2. Ahogy nő a lőtávolság észrevehetjük, hogy a lövedék röppályája változik, akárcsak a becsapódási szöge.

Frame_1a_V04_eng_small
Páncélátütés különböző távolságokon.
Természetesen nem kell észben tartanunk ezeket a paramétereket a csatában, nem kell komplex számítási feladatok elvégzésétől tartanunk. Ahogy a gyakorlat bizonyítja - csak időzítés és gyakorlás kérdése. Már néhány csata után, a játékosok kezdenek hozzászokni a megfelelő csata alapelvekhez és bölcsen megválasztják a tüzelési távolságukat a csatatéri helyzet függvényében.
A lövedék becsapódási szöge elmozdul egy picit, hogy merőlegesebb legyen a páncélfelületre, abban az esetben, ha 90°-tól eltérő szögben érkezik a célpontjához. Ez jól ismert minden World of Tanks rajongónak, mint "lövedék normalizáció".
Frame_2_V04_eng_small
Lövedék normalizáció
Néhány lövedék azonnal megsemmisül becsapódáskor, ha a becsapódási szög túl kicsi, a célpont sebzése nélkül. Ezt a túl nagy normalizáció okozza, mikor a feszültség a lövedék belsejében a szétdarabolódásához vezet.
Sok hajón a páncélöv döntött formában lett felszerelve. Egy ilyen pajzsot eltalálni azt jelenti, hogy a lövedéknek vastagabb réteg páncélon kell áthatolnia, ami erősen meghaladja a dokumentációban jelzett névleges értéket.
Frame_3b_V04_eng_small
Páncél átütés.
Lepattanásra lehet számítani, ha a lövedék hegyesszögben érkezik az ellenfélre (pontosabban, több, mint 50°-al eltér a normális felülettől). Egy ilyen találat nem fog számbavehető sebzést okozni. Természetesen, az ilyen viselkedés nagyban függ a lövedék típusától, de általánosságban arra kell emlékezni, hogy az AP löszerek érzékenyek nagyon a becsapódási szögre.
Frame_3a_V04_eng_small
Lepattanás

2 megjegyzés:

  1. Végre a Warships-ről is jönnek a hírek, köszönjük a fordítást! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tesszük amit tudunk :)
      Mi köszönjük az olvasást. :)

      Törlés